Výměna membrán u turbokorektoru
Jak se špatné membrány projevují:
  - horší akcelerace, výkon
  - zavzdušňování palivového systému
  - modrý kouř z výfuku (do sání se dostává nafta)
  - kolísavý volnoběh vlivem vzduchu v přívodu nafty nebo nafty v sání
Detekce:
Z 90% se nám dostává nafta do sání hadičkou vyobrazenou na 
Obr1. Trubičku odpojíme od sání a pouze vizuálně zkontrolujeme, zda je zcela suchá (v pořádku), nebo v ní je nafta.
 Obr1
Demontáž membrán:
Obr1
Demontáž membrán:
1) Demontujeme hlavici s palivovým filtrem 
Obr2  a odložíme si jí bokem pro lepší přístup 
Obr3. Pozor na spuchřelé hadice.
 Obr2
Obr2
 Obr3
Obr3
2) Sejmeme plastovou krytku z převlečné matice na šroubu, pokud tam je 
Obr4.
 Obr4
Obr4
3) Klíčem 14 mm povolíme převlečnou matici a šroub zcela vytočíme 
Obr5  – pozor, 
aby nám žádná ze součástek nevypadla! 
Obr6.  
Přitom dbáme na to, aby po následné montáži byla převlečná matice ve stejné pozici na imbusovém šroubu, 
jako před demontáží 
Obr7.  Tím nastavujeme, jek hodně má čerpadlo dávat nafty v závislosti na plnění turbodmychadlem. 
Čím je šroub vytočenější, tím je nafty podáváno více, zvyšuje se „výkon“, 
ale podstatně tím snižujeme životnost motoru, spotřebu paliva a kouřivost. 
Optimální nastavení je orientačně jeden a půl závitu od hlavy imbusového šroubu a při prudkém prošlápnutí plynu by měl motor jen lehce černě zakouřit. 
Přesné nastavení se provádí na stolici.
 Obr5
Obr5
 Obr6
Obr6
 Obr7
Obr7
4) Po odejmutí plechové krytky se nám objeví šestihran, na jehož třech cípech jsou malé imbusové šroubky 
Obr8.   
Potřebujeme imbus o velikosti 2,5 mm.
Po odšroubování opatrně šestihran vydloubneme od čerpadla 
Obr9  a zároveň nám vypadne mosazný díl s membránami 
Obr10.
 Obr8
Obr8
 Obr9
Obr9
 Obr10
Obr10
5) V čistém prostředí demontujeme vlastní membránky za pomocí dvou klíčů velikosti 8 mm 
Obr11  a 
Obr12.
Zapamatujeme si, jak je tělísko s membránami složeno 
Obr13  a sestavíme jej s novými membránami. 
Montáž provedeme opačným způsobem jako demontáž. Nastavení turbokorektoru popsáno v bodě 3).
 
    Obr11
               
               
               
               
         
Obr12
Obr11
               
               
               
               
         
Obr12
 Obr13
Obr13
 Obr14
Obr14  - porovnání nové a staré membrány
 Obr15
Obr15  - nové membrány
Membrány lze objednat například v DELPHI DIESEL Servis Praha, orientační cena 400 Kč.