Výměna membrán u turbokorektoru
Jak se špatné membrány projevují:
- horší akcelerace, výkon
- zavzdušňování palivového systému
- modrý kouř z výfuku (do sání se dostává nafta)
- kolísavý volnoběh vlivem vzduchu v přívodu nafty nebo nafty v sání
Detekce:
Z 90% se nám dostává nafta do sání hadičkou vyobrazenou na
Obr1. Trubičku odpojíme od sání a pouze vizuálně zkontrolujeme, zda je zcela suchá (v pořádku), nebo v ní je nafta.
Obr1
Demontáž membrán:
1) Demontujeme hlavici s palivovým filtrem
Obr2 a odložíme si jí bokem pro lepší přístup
Obr3. Pozor na spuchřelé hadice.
Obr2
Obr3
2) Sejmeme plastovou krytku z převlečné matice na šroubu, pokud tam je
Obr4.
Obr4
3) Klíčem 14 mm povolíme převlečnou matici a šroub zcela vytočíme
Obr5 – pozor,
aby nám žádná ze součástek nevypadla!
Obr6.
Přitom dbáme na to, aby po následné montáži byla převlečná matice ve stejné pozici na imbusovém šroubu,
jako před demontáží
Obr7. Tím nastavujeme, jek hodně má čerpadlo dávat nafty v závislosti na plnění turbodmychadlem.
Čím je šroub vytočenější, tím je nafty podáváno více, zvyšuje se „výkon“,
ale podstatně tím snižujeme životnost motoru, spotřebu paliva a kouřivost.
Optimální nastavení je orientačně jeden a půl závitu od hlavy imbusového šroubu a při prudkém prošlápnutí plynu by měl motor jen lehce černě zakouřit.
Přesné nastavení se provádí na stolici.
Obr5
Obr6
Obr7
4) Po odejmutí plechové krytky se nám objeví šestihran, na jehož třech cípech jsou malé imbusové šroubky
Obr8.
Potřebujeme imbus o velikosti 2,5 mm.
Po odšroubování opatrně šestihran vydloubneme od čerpadla
Obr9 a zároveň nám vypadne mosazný díl s membránami
Obr10.
Obr8
Obr9
Obr10
5) V čistém prostředí demontujeme vlastní membránky za pomocí dvou klíčů velikosti 8 mm
Obr11 a
Obr12.
Zapamatujeme si, jak je tělísko s membránami složeno
Obr13 a sestavíme jej s novými membránami.
Montáž provedeme opačným způsobem jako demontáž. Nastavení turbokorektoru popsáno v bodě 3).
Obr11
Obr12
Obr13
Obr14 - porovnání nové a staré membrány
Obr15 - nové membrány
Membrány lze objednat například v DELPHI DIESEL Servis Praha, orientační cena 400 Kč.